Biblioteka szkolna w czasie nauki zdalnej jest czynna w:

poniedziałek, środę, piątek

w godzinach:  12.00- 15.00

Zapraszamy 

 

CO SIĘ DZIAŁO W PAŹDZIERNIKU W BIBLIOTECE

Wyniki organizowanych konkursów

Jak co roku biblioteka szkolna w ramach Miesiąca Bibliotek Szkolnych realizowała w październiku projekt edukacyjno- czytelniczy „ Czytamy i polecamy”.

W ramach projektu zrealizowano:

1. PORANEK CZYTELNICZY DLA UCZNIÓW KLAS I

Celem spotkań było popularyzowanie czytelnictwa wśród najmłodszych uczniów. W co tygodniowych zajęciach uczniowie klasy IA i IB odbywali podróż do krainy baśni. Dzieci z zainteresowaniem słuchali czytanych baśni oraz odpowiadali na zadawane pytania. Podczas spotkań czytane były wybrane „ Baśnie z różnych stron świata” oraz „Baśnie Europy” m.in. „ O skąpcu ukaranym przez własne buty”, „ Kwiat paproci”, „ Biały wilk i dziewczyna”, czy „ Bogaty żebrak”. Podsumowaniem każdych zajęć było wykonanie ilustracji do czytanej baśni.

Najciekawsze prace znalazły się na wystawce w bibliotece ( fot.).

2. ŚCIANA INSPIRACJI CZYTELNICZYCH

Miejsce stworzone z szarego papieru powieszonego na jednej ze ścian biblioteki, na którym uczniowie mogą zapisywać tytuły swoich ulubionych książek, nazwiska twórców, czy ulubione cytaty z książek. Ściana inspiracji czytelniczych pozwala się zorientować w gustach czytelników. Na ścianie również będzie można jeszcze zapisywać swoje ulubione książki, autorów po powrocie do nauki stacjonarnej.

3. KONKURSY

Konkurs czytelniczo-plastyczny dla klas II-IV na najładniejszą zakładkę do książki 

pt : „ ZWIERZĘTA W LITERATURZE DZIECIĘCEJ”

 

Na konkurs wpłynęły 52 zakładki z klas 2A, 2B, 2C, 3B. Zakładki zostały ocenione pod katem zgodności z tematyką konkursu. Wzięto pod uwagę oryginalność pracy, technikę plastyczną oraz funkcjonalność użytkową wykonanej zakładki. Bohaterzy- zwierzęta pochodzili m.in. z książek:  J. Szyfrim „ To ja, Panda Wielka”, Z. Stanecka „ Jeżyk w parku”,

M. Przewoźniak „ Gang fajniaków i miasto marzeń”, M. Pałasz „Sposób na Elfa” i wiele innych. Wszystkie nagrodzone zakładki znajdują się na wystawce w bibliotece  ( fot.)

WYNIKI KONKURSU

MIEJSCE I:  Maja Wróblewska /3B

MIEJSCE II: Borys Białecki/3B

MIEJSCE III: Lena Szermeta/3 B

WYRÓŻNIENIE: Aleksandra Makowska/ 2B, Szymon Mikołajczyk/2B, Ewa Gumińska/2C, Adam Rosiński/2C, Aleksandra Bubniak/3B, Jakub Karpiński/3B, Gabriel Mielnikow/3B, Sandra Nowak/3B

Konkurs dla klas V-VIII na najciekawszą prezentację multimedialną lub plakat 

pt: „ MÓJ ULUBIONY PISARZ”

Zgodnie z regulaminem konkursu  należało przygotować prezentację multimedialną od 5 do 10 slajdów, która poświęcona byłaby ulubionemu pisarzowi i jego twórczości. Można było również zamiast prezentacji multimedialnej przygotować plakat. Uczniowie przygotowali prezentacje. Prace laureatów zostały wydrukowane i umieszczone na wystawce ( fot.)

WYNIKI KONKURSU

MIEJSCE I: Emil Lachowicz / 6S – prezentacja na temat Wandy Chotomskiej

MIEJSCE II: Jakub Pencherzewski / 6B- prezentacja na temat Rafała Kosika

 

 

WSZYSCY LAUREACI KONKURSÓW OTRZYMAJĄ DYPLOMY ORAZ NAGRODY PO POWROCIE DO NAUKI STACJONARNEJ.

PRACE LAUREATÓW MOŻNA OBEJRZEĆ NA PONIŻSZYCH ZDJĘCIACH

 

4

3

21

 

 

 

 

W ramach tegorocznej akcji, która przebiegała pod hasłem Plastik? Rezygnuję. Redukuję. Segreguję., klasy czwarte udały się na rajd ekologiczny doliną rzeki Wisły. Podczas pieszej wędrówki uczniowie zebrali odpady plastikowe, które szczególnie szkodzą środowisku.

Wszyscy uczniowie szkoły wysłuchali też audycji radiowej, którą przygotowali przedstawiciele klas: 2b Mali Ekolodzy, 4a i 7c.  Przedstawili krótką historię obchodów Święta w Polsce, tradycję naszej szkoły pod hasłem "Daj drugie życie przedmiotom", a także zaprezentowali opowiadanie pod tytułem "W miasteczku niepotrzebnych opakowań". Tym samym zainspirowali słuchaczy do zagospodarowania opakowań po różnych przedmiotach i żywności, do powtórnego ich wykorzystania w gospodarstwach domowych, pokojach dziecięcych, ogrodach oraz innych miejscach.

Europejski Dzień Języków to międzynarodowe święto, ustanowione z inicjatywy Rady Europy, obchodzone w całej Europie corocznie 26 września.

Jego celem jest zachęcenie Europejczyków do nauki języków obcych oraz propagowanie zalet różnorodności językowej.

Czy wiesz jak się uczyć języków obcych, żeby się ich nauczyć?

SŁUCHAJ

  • Słuchaj piosenek w języku obcym, najlepiej mając tekst przed oczami. Podkreślaj nowe słowa i sprawdzaj je w słowniku.
  • Ucz się słówek przy spokojnej muzyce instrumentalnej.

CZYTAJ

  • Czytaj w języku obcym – reklamy, instrukcje obsługi, artykuły w Internecie, nagłówki gazet…
  • Poszukaj w bibliotece i księgarni książek i czasopism obcojęzycznych.
  • Szukasz w Internecie informacji potrzebnych do referatu? Zajrzyj na chwilę do francuskiej/angielskiej/niemieckiej wersji językowej.

OGLĄDAJ

  • Oglądaj filmy w oryginalnej wersji językowej. Zdziwisz się, jak dużo już rozumiesz.

MÓW

  • Wyobraź sobie, że Twoja sympatia jest obcokrajowcem. Co chciałbyś powiedzieć – oczywiście w języku obcym – tej osobie? Spróbuj!
  • Kiedy idziesz przez miasto, siedzisz w domu, wyglądasz przez okno, robisz zakupy – nazywaj w języku obcym to, co widzisz. Opisz, jakie to jest, gdzie się znajduje, czy Ci się podoba i dlaczego.
  • Mów w języku obcym – do kolegów, rodziców, wymyślonej osoby, do znajomych z zagranicy przez Skype’a. Albo… do lustra.
  • Skanduj, śpiewaj, rapuj nowe słowa i zwroty – rytm i melodia pomagają więcej zapamiętać. W miarę możliwości dołącz gesty, np. odmieniając czasownik sauter/to jump – skacz!
  • Nie bój się pytać i prosić o pomoc nauczyciela.
  • Powtarzaj często to, co już umiesz, gdyż powtarzanie jest matką wiedzy.
  • Jesteś pewny, że znasz już odmianę danego czasownika. Powtórz ją sobie jednak w myślach jeszcze raz.
  • Ucz się systematycznie, np. 10 minut dziennie powtarzaj słówka.
  • Zastanawiasz się, ile lekcji zostało do kończ dnia? Policz je po francusku/angielsku/niemiecku.
  • Poudawaj ze znajomymi obcokrajowców: rozmawiajcie tylko w języku obcym.

PISZ

  • Wycinaj ilustracje i wpisuj nazwy przedmiotów, które przedstawiają.
  • Pisz pamiętnik w języku obcym. To taka frajda jak pisanie tajemnym szyfrem.
  • Załóż blog w języku obcym.
  • Pisz wiersze, piosenki, scenariusze, opowiadania w języku obcym. To wciąga. A może dostaniesz przy okazji Nobla?
  • Nowe słowo zaznacz na kolorowo. Napisz je na kolorowych kartkach i powieś w widocznym miejscu. Spróbuj je z czymś skojarzyć, np. le plancher – podłoga. Plansza – po planszy chodzi pionek.
  • Podoba Ci się ktoś z klasy/ze szkoły? Opisz sobie tę osobę w myślach lub na papierze w języku obcym.

TWÓRZ

  • Twórz mapy myśli (skojarzeń) w języku obcym.
  • Postaw przed sobą cel, motywuj się.
  • Zaprzyjaźnij się z językiem – przestanie być OBCY.

BAW SIĘ

  • Szukaj tego, co Cię interesuje. Lubisz koszykówkę? Sprawdź, jak to słowo brzmi w języku obcym.
  • Ale czat! Porozmawiaj z rówieśnikami z innych krajów.

"Ślubuję być dobrym Polakiem,
dbać o dobre imię swojej klasy i szkoły.
dyplom
Będę uczyć się w szkole jak kochać Ojczyznę,
jak dla niej pracować kiedy urosnę!

Będę starał się być dobrym uczniem,
swym zachowaniem i nauką
sprawiać radość rodzicom i nauczycielom."

Dnia 15 września 2020 roku miało miejsce uroczyste pasowanie klas pierwszych na ucznia SP6 w Płocku. W tym

wielkim wydarzeniu oprócz wychowawców i przedstawicieli społeczności naszej placówki uczestniczyła także dyrekcja. Uświadomiła wychowankom, jak ważna została im powierzona rola i w jaki sposób należy godnie reprezentować ideały, które są bliskie patronowi naszej szkoły. Najmłodsi uczniowie, na pamiatkę tego wydarzenia, otrzymali dyplomy i drobne upominki.