- Szczegóły
- Odsłon: 341
Zasady organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w Szkole Podstawowej nr 6
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. poz. 1591, ze zm.).
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w szkole polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w szkole, w celu wspierania potencjału rozwojowego ucznia i stwarzania warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu szkoły oraz w środowisku społecznym.
Dla kogo pomoc psychologiczno – pedagogiczna?
Potrzeba objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną wynika w szczególności:
- z niepełnosprawności;
- z niedostosowania społecznego;
- z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
- z zaburzeń zachowania lub emocji;
- ze szczególnych uzdolnień;
- ze specyficznych trudności w uczeniu się;
- z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych;
- z choroby przewlekłej;
- z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
- z niepowodzeń edukacyjnych;
- z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi;
- z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej
W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie:
- zajęć rozwijających uzdolnienia;
- zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
- zajęć specjalistycznych:
- logopedycznych,
- pedagogicznych - zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne
- porad i konsultacji;
Formy udzielania tej pomocy, okres ich udzielania oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy będą realizowane, zostają przekazane rodzicom uczniów.
Dokumentacja psychologiczno – pedagogiczna
Rodzice dzieci posiadających dokumentację psychologiczno-pedagogiczną (np. opinia psychologiczno-pedagogiczna, orzeczenie o potrzebie kształcenie specjalnego, ocena rozwoju procesów integracji sensorycznej, zaświadczenie lekarskie), składają kserokopie wyżej wymienionej dokumentacji w sekretariacie szkoły.
Dostarczenie wspomnianych dokumentów umożliwi objęcie dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną, zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz indywidualnymi możliwościami psychofizycznymi.
Dla ucznia objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną opracowuje się w szkole „Arkusz Dostosowań do Indywidualnych Potrzeb Rozwojowych i Edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych”. Dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego opracowuje się w szkole Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny, tzw. IPET.
*Wszelkie informacje dotyczące sposobów i procedur można również uzyskać w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Płocku przy ul. J. Z. Jakubowskiego 10. W dni powszednie w godz. 8:00-15:00 lub pod numerem telefonu tel. 24 364 9901/ kom: 785 504 868
ZARZĄDZENIE DYREKTORA W SPRAWIE PPP
W zakładce RODZICE/WNIOSKI DO POBRANIA znajdziecie Państwo odpowiednie formularze.