REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU
„MY VALENTINE’S DAY LAPBOOK”
Cele konkursu:
- Zachęcanie uczniów do samodzielnego poszerzania wiedzy językowej;
- Rozbudzenie ciekawości poznawczej i twórczego myślenia uczniów;
- Rozwijanie umiejętności plastycznych;
- Rozpowszechnianie idei tworzenia lapbooków jako atrakcyjnej formy skutecznego
segregowania i zapamiętywania informacji;
- Promowanie osiągnięć uczniów.
Organizator: Magdalena Niedzielak, Monika Kozłowska
1. Konkurs adresowany jest do uczniów klas I-III.
2. Zakres materiału leksykalnego: słownictwo związanie z Walentynkami np. love, heart, flowers, gift, present, colours, balloon, card, friendship, February itp.
3. Zadaniem uczestnika konkursu jest opracowanie i wykonanie trójwymiarowej książki tematycznej w języku angielskim w formie lapbooka. Uczniowie wykonują różne ilustracje, wycinki i w ciekawy sposób prezentują słownictwo
4. Istotne jest graficzne przedstawienie słownictwa, estetyka pracy a także pomysł na jej wykonanie.
5. Złożony lapbook powinien mieć format minimum A4.
6. Prace przechodzą na własność organizatora - zostają przechowane w szkole.
7. Kryteria oceny:
- poprawność językowa i merytoryczna
- estetyka wykonania pracy
- wkład pracy, pomysłowość.
8. Prace podpisane na odwrocie, wykonane zgodnie z wymogami regulaminu należy
przekazać do organizatorów do 27.02.2023r.
9.Ogłoszenie wyników: do 10.03.2023r.
Informacje dodatkowe – Czym jest Lapbook?
Lapbook to kolorowa, pełna kieszonek i schowków z informacjami, własnoręcznie wykonana książka tematyczna. Możemy umieścić w niej wiadomości na wybrany temat. Taka teczka pełni funkcję interaktywnej przestrzeni na rysunki, słówka, wykresy, zagadnienia gramatyczne czy też zdjęcia. Lapbook jest więc czymś w rodzaju teczki interaktywnej przypominającej papierowy teatrzyk mieszczący się na naszych kolanach, stąd właśnie jej nazwa. Do zrobienia lapbooka potrzebujemy brystolu, tekturowej teczki lub kartonu. Oprócz tego przydadzą nam się nożyczki, klej, taśma klejąca, kartki różnego formatu i koloru oraz koperty.
Przykłady: